Корекційні ігри та вправи для дітей з особливими освітніми потребами

 

1. Вправи для розвитку моторики і уваги

       Вправа “Повтори за мною” 

Дитина повинна по інструкції:

а)протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо дитина не орієнтується в напрямах, то “до дверей”, “до вікна”...

б)показати витягнутою рукою на названий предмет (книга, вікно, стіл, ведмедик..)

в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, ліворуч, праворуч дошки або зошита.

       Вправа “Який я сильний”

Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак, розтиснути;

зі стиснутого кулака по черзі випрамляти пальці. Скочувати з пластиліну кульки, змійки…

       Вправа “Майстер”

Проколювати голкою дірочки в товстому папері.

       Вправа “Допомагайлик”

Перекладати дрібні (великі) предмети з однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані предмети (крупу, макарони, каштани, горох) в коробки.

2. Вправи для розвитку пам’яті

       Вправа “Повтори за мною”

Проводиться ритмічний стукіт руками об стіл чи паличками по столу, а дитина повторює цей ритм за вами.

       Вправа “Не помились”

Дитині зав’язують очі і торкаються до її плеча рукою. Дитина повинна порахувати скільки разів до неї доторкнулися.

       Вправа “Швидко назви”

Дорослий показує дитині по черзі картинки і швидко їх прибирає. Дитина має запам’ятати, що на них зображено і назвати.

       Вправа “Повтори за мною рух”

Дорослий показує дитині певний рух, наприклад стрибок на місці і хлопок чи поворот навколо себе і піднімання рук вгору, а дитина повинна повторити за дорослим.


 

 
3. Вправи для визначення форми, величини і кольору

       Складання різних пірамідок, мотрійок.

       Будування   ланцюжком   кубиків   одного розміру і одного кольору.                      

       Будування кубиків різної величини (за принципом від найбільшого до найменшого і навпаки).

       Гра з кольоровою мозаїкою. Дорослий перед дитиною викладає із мозаїки фігури, а дитина має повторити фігуру в такому ж розмірі і кольорі, як у дорослого.

       Вибір серед однакових предметів найбільшого і найменшого. Наприклад, покажи найбільшу машинку, а тепер найменшу…. покажи маленьку ляльку, а тепер найбільшу.

       Перед  дитиною  розкладають  контрастних  кольорів  різні предмети і просять згрупувати їх по кольорам.


4. Вправи для досягнення швидкості у рухах 

(підходять для  малорухливих дітей)

       Швидко постукати по столу - 3, 5, 7 разів.

       Швидко витерти дошку.

       Змагання “Хто швидше складе мотрійку чи пірамідку”.

       Швидко вийти з-за столу, назвати своє ім’я та сісти назад.

      
Швидкі рухи рук або ніг по команді (підніми руки, опусти руки, підніми одну ногу, опусти ногу, підніми одну руку, присядь, встань).

- за 19.12. 2022


Коментарі